Doorgaan naar inhoud
Welkom bij Padellife ✔️ Gratis verzending bij alle bestellingen boven 99 € ✔️ Snelle levering 1-3 dagen ✔️
Welkom bij Padellife ✔️ Gratis verzending bij alle bestellingen boven 99 € ✔️ Snelle levering 1-3 dagen ✔️

Klachten

Als u een product heeft gekocht dat gebrekkig is of gebreken vertoont, kunt u een klacht indienen om het product om te ruilen. Als het product niet meer op voorraad is, kunt u het omruilen voor een ander product of uw geld terugkrijgen. Onze klantenservice heeft uitgebreide productkennis en staat altijd klaar om te helpen en te adviseren. U kunt de klantenservice van Padellife bereiken via info@padellife.nl.

Zodra u ontdekt dat er iets mis is met uw uitrusting, moet de klacht binnen een redelijke termijn worden ingediend, en vragen we u om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Vervolgens zullen wij uw zaak beoordelen op basis van de staat van het product en de omvang en het type schade. De beoordeling van het product kan meestal plaatsvinden via foto's of video's, maar in sommige gevallen kan het nodig zijn dat het product naar ons wordt gestuurd voor nader onderzoek.

De beoordeling van het product moet vaststellen of er sprake is van een productiefout of slijtage/foutief gebruik. Over het algemeen zal een productiefout zich snel na gebruik vertonen, daarom is het ook belangrijk dat u als klant zo snel mogelijk klaagt zodra het probleem zich voordoet.

Let op: een klacht kan niet worden goedgekeurd als er sprake is van foutief gebruik van het product, of als de schade is ontstaan door normaal slijtage. Padel is een fysieke sport waarbij de geometrie van het veld in het spel is en uitrusting zoals rackets en schoenen continu slijten. Het is individueel hoe snel de uitrusting slijt, maar hieronder hebben we enkele algemene richtlijnen verzameld met betrekking tot slijtage en de duurzaamheid van padelrackets.

Hoe lang kan ik verwachten dat mijn padelracket meegaat?

De levensduur van een padelracket is zeer individueel. Het hangt onder andere af van de volgende factoren:

  • Hoe vaak u speelt
  • De kwaliteit van het racket
  • Hoe u het opbergt (het is niet goed voor het racket om in te hoge of te lage temperaturen bewaard te worden)
  • Hoe u het behandelt

Bij twee keer per week spelen gaat een padelracket van goede kwaliteit ongeveer 9-12 maanden mee. Als u vier keer per week speelt, gaat het ongeveer 6 maanden mee.

Rackets van lagere kwaliteit hebben vaak een kortere levensduur.

Mijn racket heeft schade. Wat kan ik doen?

Als de schade is ontstaan door contact met het veld, zoals glas, hekwerk, de ondergrond, het net of met het racket, de schoenen of het lichaam van een andere speler, is er geen sprake van een productiefout. Hetzelfde geldt voor normaal slijtage.

Let op: schade die buiten het slagvlak van het racket is ontstaan, bijvoorbeeld aan de rand van het frame, wordt vaak veroorzaakt door contact met een andere harde oppervlakken en is daarom meestal niet reclamabel. Duidelijke deuken en de algemene staat van het racket beïnvloeden ook de beoordeling of er sprake is van een productiefout.

In geval van twijfel kunnen we de fabrikant raadplegen om schade of breuken te beoordelen. We werken nauw samen met onze leveranciers en proberen altijd een eerlijke oplossing te vinden voor u als klant.

Let op: Om de best mogelijke voorwaarden te bieden voor het beoordelen van een klacht, is het belangrijk dat de fout of het gebrek NIET is geprobeerd te repareren zonder eerst contact met ons op te nemen als verkoper. Reparaties worden meestal niet geaccepteerd in garantiegevallen, omdat de voorwaarde om een klacht goedgekeurd te krijgen is om te kunnen aantonen dat er sprake is van een productiefout.

Voorbeelden van reparaties waarbij de klacht mogelijk wordt afgewezen, zijn onder andere:

  • Schoenen die geprobeerd zijn te repareren
  • Tassen of kleding die geprobeerd zijn te naaien
  • Reparatie van breuken in het padelracket van carbon/glasvezel in het frame/slagvlak
  • Het verwijderen van de onderdop of veiligheidsriem van het padelracket

Gebruik een product waarover u een klacht heeft ingediend niet

Klachten moeten worden ingediend zodra het gebrek wordt ontdekt, en het product mag niet verder worden gebruikt voor spel, omdat dit de fout kan verergeren en het moeilijker kan maken om aan te tonen dat het om een productiefout gaat. Zodra we een klacht hebben aangemeld, mag het product in principe niet meer worden gebruikt voor het spel, omdat de klacht wordt beoordeeld op basis van de staat van het product bij inlevering/verzending. Als de staat van het product verslechtert sinds de inlevering/verzending, geldt de beoordeling van de klacht niet meer en kan het betekenen dat de klacht wordt afgewezen.

Wat u moet doen als u een claim hebt

Stap 1

Neem foto's van het product vanuit alle relevante hoeken. Dat wil zeggen de voorkant, achterkant en bovenkant en zijkant van het frame van het racket, en neem close-ups van de fout.

Geef het ordernummer, volledige naam, e-mail en telefoonnummer op, en stuur dit naar info@padellife.nl. Zet “Klacht + uw ordernummer” in het onderwerpveld.

Beschrijf vervolgens in de e-mail waar de klacht over gaat en hoe het probleem is ontstaan.

Behoud het product waarover u klaagt, aangezien we in de meeste gevallen het product moeten ontvangen voor omruiling.

Stap 2

Wij streven ernaar om uw klacht zo snel mogelijk te behandelen, wat meestal binnen een week gebeurt. In sommige gevallen kan het nodig zijn om een productexpert van de fabrikant te raadplegen, wat de verwerkingstijd iets kan verlengen. De productexpert helpt met de beoordeling of er sprake is van een defect aan het product.

In de meeste gevallen moet het product naar ons worden teruggestuurd voor omruiling. Daarom is het belangrijk dat u het product behoudt en niet verder beschadigt terwijl de klacht wordt behandeld. Op basis van foto's/video geven we een indicatie of het product omgeruild kan worden voor een nieuw exemplaar. Let op: de klacht wordt pas definitief goedgekeurd wanneer we het product ontvangen en vaststellen dat alles overeenkomt met de beelden die we hebben beoordeeld. Als een padelracket bijvoorbeeld in slechtere staat verkeert dan op de foto's, kan de klacht worden afgewezen en kunnen de verzendkosten voor rekening van de klant komen.

U kunt een gratis retourlabel verkrijgen via ons retourportaal hier. Wij betalen de verzendkosten voor het indienen van een klacht.

U kunt het product ook naar onze fysieke winkel brengen op het hierboven vermelde adres en het voor de klacht inleveren. We lenen u graag een racket terwijl u wacht op een oplossing.

Geaccepteerde claim

Als je claim wordt geaccepteerd, wordt binnen een redelijke tijd na het gesprek met jou een nieuw product verzonden. Als het product niet op voorraad is, bieden we een vergelijkbaar product aan, rekening houdend met een eventueel prijsverschil. U kunt ook uw geld terugkrijgen.