Doorgaan naar inhoud
Welkom bij Padellife - uw padelexpert!
Welkom bij Padellife - uw padelexpert!

Klachten

Als je een artikel hebt gekocht dat defect of defect is, kun je het omruilen. Als het artikel niet meer op voorraad is, kun je het ruilen voor een ander artikel of je geld terugkrijgen.

Zodra je het defect hebt ontdekt, moet de claim binnen een redelijke termijn worden ingediend en moet je zo snel mogelijk contact met ons opnemen. Als het om een fabricagefout gaat, openen we een schadeclaim en beoordelen we je zaak met de fabrikant.

Let op: een claim kan niet worden geaccepteerd als het product verkeerd is gebruikt of als de schade is veroorzaakt door normale slijtage.

Padel is een fysiek veeleisende sport en uitrusting zoals rackets en schoenen zijn onderhevig aan voortdurende slijtage. De snelheid waarmee de uitrusting slijt is individueel, maar hieronder staan enkele algemene richtlijnen voor slijtage en duurzaamheid van padelrackets.

Hoe lang kan ik verwachten dat mijn padelracket meegaat?

Hoe lang een padelracket meegaat is zeer individueel. Het hangt onder andere af van de volgende factoren:

  • Hoe vaak je speelt
  • De kwaliteit van het racket
  • Hoe je het bewaart (het heeft geen baat bij te hoge of te lage temperaturen)
  • Hoe je het behandelt

Als je twee keer per week speelt, gaat een padelracket van goede kwaliteit ongeveer 9-12 maanden mee. Als je 4 keer per week speelt, gaat het ongeveer 6 maanden mee.

Rackets van lagere kwaliteit hebben vaak een kortere levensduur.

Mijn racket is beschadigd. Wat kan ik doen?

Als de schade is veroorzaakt door contact met de baan, inclusief glas, gruis, oppervlak, netpaal of met het racket, de schoen of het lichaam van een andere speler, is de productgarantie niet van toepassing. Ook niet als de schade is veroorzaakt door normale slijtage.

Houd er rekening mee dat schade die buiten het slagvlak van het racket ontstaat, zoals aan de rand van het frame, vaak veroorzaakt wordt door contact met een ander hard oppervlak en daarom niet in aanmerking komt voor een claim.

Als de schade echter in het slagvlak van het racket is ontstaan, kan dit een fabricagefout zijn die we samen met de fabrikant van het racket zullen beoordelen. Naast de schade aan het racket zal er ook rekening worden gehouden met de algemene staat van het racket.

Wat u moet doen als u een claim hebt

Stap 1

Neem foto's van het product vanuit alle relevante hoeken. Dat wil zeggen de voorkant, achterkant en bovenkant en zijkant van het frame van het racket, en neem close-ups van de fout.

Vermeld je bestelnummer, volledige naam, e-mailadres en telefoonnummer en stuur naar info@padellife.com. Schrijf "Claim + je bestelnummer" in het onderwerpveld.

In alle gevallen moet Padellife het geretourneerde artikel ontvangen om de claim te kunnen accepteren.

Stap 2

In samenwerking met de fabrikant zullen we je claim zo snel mogelijk behandelen, meestal binnen 1 week na ontvangst. De verwerkingstijd hangt af van de werkdruk en of het racket naar de fabrikant moet worden gestuurd voor verdere inspectie. Dit kan de verwerkingstijd verlengen. Je krijgt per e-mail bericht als we je geclaimde product hebben ontvangen.

Retourzendingen worden door GLS verzonden naar:

Padellife

Julius Thomsens Gade 7

1974 Frederiksberg C

Denemarken

Schrijf ons op info@padellife.com voor een gratis retourlabel.

Je kunt ook langskomen in onze fysieke winkel op het bovenstaande adres en het product afgeven voor de claim.

Geaccepteerde claim

Als je claim wordt geaccepteerd, wordt binnen een redelijke tijd na het gesprek met jou een nieuw product verzonden. Als het product niet op voorraad is, bieden we een vergelijkbaar product aan, rekening houdend met een eventueel prijsverschil. U kunt ook uw geld terugkrijgen.