Als klant bij Padellife heb je een volledige retourtermijn van 14 dagen na aankoop in onze webshop. Het retourlabel moet uiterlijk 14 dagen na ontvangst van je bestelling zijn gedrukt om tijdig te zijn. Tijdens de kerstperiode en Black Friday kan het retourrecht vaak langer zijn. Als dit het geval is, wordt de verlengde retourtermijn op de website vermeld.
We waarderen het vertrouwen dat je in ons hebt gesteld door bij ons te winkelen. We doen ons best om ervoor te zorgen dat je tevreden bent met je aankoop en helpen je graag verder na je aankoop. Als je je aankoop wilt annuleren en het product wilt retourneren, gebruik dan ons retourportaal om een retourlabel aan te schaffen.
Let op: We kunnen het geld alleen terugbetalen via de betaalmethode die je hebt gebruikt voor je bestelling. Als je met een cadeaubon hebt betaald (of gedeeltelijk met een cadeaubon), wordt het bedrag terugbetaald op dezelfde cadeaubon nadat je retour is verwerkt (minus eventuele retourkosten).
Retour en terugbetaling
Als je je aankoop wilt annuleren en je geld terug wilt, kost het €10 om gebruik te maken van ons retourportaal, dit dekt de retourverzendkosten en verwerking. De €10 wordt verrekend met het terug te betalen bedrag van je bestelling. We vergoeden de verzendkosten niet, dus als je voor €30 + €10 verzendkosten hebt gekocht en je wilt retourneren en je geld terugkrijgen, wordt er in totaal €20 terugbetaald.
Zorg ervoor dat je het retourformulier invult en bij je retourzending voegt, zodat ons magazijn je retour efficiënt kan verwerken.
Let op: Onze retourpakketten worden verwerkt op onze magazijnlocatie, waar we alleen zakelijke pakketten ontvangen. Als je pakket in een pakketkluis of pakketshop belandt, wordt het niet opgehaald.
Gratis retour bij omruiling
Als je wilt omruilen voor een andere maat of een ander product, zijn de retourverzendkosten gratis. Vul gewoon de gegevens in het retourportaal in en geef je omruilwensen aan op het retourformulier. Controleer de voorraadstatus voordat je omruilwensen doorgeeft. Als een product inmiddels is uitverkocht, nemen we contact met je op via e-mail om een oplossing te vinden.
Verwerkingstijd van retourpakketten
We doen ons best om je retour zo snel mogelijk te verwerken, meestal binnen 2-3 werkdagen na ontvangst van je pakket. Zodra je retour is verwerkt, stuurt ons systeem een bevestiging en kan het terugbetalen van je geld tot 10 bankwerkdagen duren, afhankelijk van de betaalmethode die je hebt gebruikt. Bestellingen betaald met een Visa of Mastercard duren doorgaans 3-5 bankwerkdagen voordat de terugbetaling wordt verwerkt. Tijdens drukke periodes zoals Black Friday, Kerst en de januariverkoop kan de verwerkingstijd voor retourpakketten langer zijn.
Wanneer is het product in gebruik genomen?
Het is niet mogelijk om een product terug te sturen dat in gebruik is genomen, zelfs niet als het product slechts één keer is gebruikt en er ongeschonden uitziet. Als je een product wilt retourneren, moet het ongerept zijn, in de originele verpakking, en in de staat zoals het werd geleverd. Hieronder volgen voorbeelden van verschillende producttypes en waar je op moet letten:
- Padelrackets moeten worden geretourneerd met onbeschadigd plastic op de handgreep. Als accessoires (framebeschermer, overgrip, etc.) zijn bevestigd, vervalt het retourrecht.
- Schoenen moeten in de originele doos zitten en de labels moeten nog bevestigd zijn. Schoenen mogen worden gepast om de maat en pasvorm te controleren, maar ze mogen geen tekenen van gebruik vertonen. Vuil, geur en gebruikssporen worden beschouwd als gebruik.
- Tassen moeten indien mogelijk in de originele verpakking worden verpakt en de labels moeten nog bevestigd zijn. Vuil, geur en gebruikssporen worden beschouwd als gebruik.
- Ballenkokers moeten in onbeschadigde verpakking onder druk staan.
- Kleding mag worden gepast om de maat en pasvorm te controleren, maar vuil, geur en gebruikssporen worden beschouwd als gebruik.
Zo retourneer je je bestelling
Stap 1
- Verpak je product in de originele verpakking, indien deze bij de levering is meegeleverd. De originele verpakking moet onbeschadigd zijn, zoals beschreven in het bovenstaande gedeelte over gebruik. Bijvoorbeeld, het plastic op de handgreep van het racket moet intact zijn, en de labels aan het product mogen niet worden verwijderd.
- Verpak het product in extra verpakking zodat de originele verpakking niet beschadigd raakt tijdens het transport. Padellife accepteert geen retouren als er alleen een label of tape op de originele verpakking is aangebracht.
- Onvoldoende verpakking die schade aan het product of de originele verpakking veroorzaakt, is de verantwoordelijkheid van de klant en kan ertoe leiden dat de retour niet wordt geaccepteerd.
Stap 2
- Vul het retourformulier in op ons retourportaal om een retourlabel te printen en retourverzendkosten te kopen. Door dit retourformulier in te vullen, ga je akkoord met de betaling van de €10 voor de retour, die van het terug te betalen bedrag van je bestelling wordt afgetrokken.
- Bevestig het retourlabel stevig op het pakket, zodat het meerdere keren kan worden gescand door GLS. Zorg ervoor dat je retourlabel het enige label op het pakket is.
- Lever het pakket in bij je lokale GLS-pakketshop.
Stap 3
- We verwerken je retour zo snel mogelijk, meestal binnen 2-3 dagen na ontvangst.
- Zodra we je retour hebben verwerkt, sturen we een bevestigingsmail (controleer ook je spamfilter). Het terugbetalen van je geld kan tot 10 bankwerkdagen duren, afhankelijk van de betaalmethode.
Opmerking: Betalingen kunnen uitsluitend worden terugbetaald naar de betaalmethode die voor de oorspronkelijke bestelling is gebruikt. Het is niet mogelijk om betalingen naar een andere kaart te retourneren. Betalingen gedaan met cadeaubonnen (of gedeeltelijk met cadeaubonnen) worden terugbetaald op dezelfde cadeaubon, minus eventuele retourkosten.
Alternatieven
Als je geen gebruik wilt maken van ons retourportaal, kun je het pakket naar ons sturen op:
Padellife
ATT: Retour
Priorparken 853
2605, Brøndby
Denemarken
Tel: +45 28927220
info@padellife.nl
Je moet echter nog steeds een retourformulier printen, invullen en bijvoegen in je pakket, zodat we je retour correct kunnen verwerken. Stuur ook een melding naar info@padellife.nl. Let op dat we alleen zakelijke pakketten ontvangen en dat als de zending in een pakketkluis of pakketshop belandt, deze niet wordt opgehaald.